Дидактична гра «Що це?»
Мета: продовжувати розширювати знання дітей про весняні
явища природи;
розвивати спостережливість, пам’ять, логічне мислення.
Задавайте питання
про весняні ознаки, наприклад:
— Що від сонечка тане й капає?
— Хто перший прилітає й зустрічає весну? І т. д.
Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вода
знаходиться в океанах, морях, річках, озерах, але під землею і в повітрі її
немає. У повітрі вода є рідкому, твердому і газоподібному стані. У воді
розчиняються всі речовини. Колір, запах і смак води залежать від розчинних в ній речовин. При
нагріванні води перетворюється на лід. При охолодженні вода замерзає.
—
Де
дівається водяна пара?
—
Значить
води на Землі
стає все менше і менше і через деякий час зовсім не стане?
—
Як
поповнюються запаси води на нашій планеті?
—
Які
опади бувають у різні пори року?
—
Чому йде
дощ або падає сніг?
—
Коли
швидше висихають калюжі – влітку чи восени? Чому?
Що
ви відчуваєте під час спостерження весняного капежу? Опишіть свої відчуття.
Дидактична гра “Коли це
буває?”
Дослід:
з брудним і чистим снігом: який швидше
розтане.
Мета:
Продовжувати знайомити дітей з
властивостями снігу, учити ставити дослід, самостійно робити висновок за
підсумками спостережень, заносити отримані результати у вигляді малюнків в
щоденник спостережень.
Хід
досліду
Брудний і чистий сніг на листках білого і
чорного паперу покласти в сонячному місці, простежити за тим що
відбуватиметься.
Дослідницька робота «Кругообіг води у природі»
·
Чайник – це вода на поверхні Землі. Яка вода є на поверхні Землі? (Це
річки, моря, океани, озера, краплинки роси, калюжі тощо.)
·
Я підігріваю воду. (Вмикаємо
чайник.)
·
Що ви бачите? (Ми бачимо пару, яка підіймається вгору.)
·
Що таке пара? (Це дрібні крапельки води.)
·
Тепер я візьму металеву пластинку і потримаю її над парою. Якою є пластинка
на дотик? (Холодною.)
·
Що з'являється на пластині, коли з нею контактує пара? (На пластині
утворюються краплі води.)
·
(Вихователь рухає пластину, струшуючи краплі.)
·
Що відбувається? (Краплі падають на стіл, у чайник тощо.)
·
Ось так здійснюється кругообіг води в природі. Чому цей процес називають
кругообігом води? (Міркування дітей.)
Підсумок
·
Чому воду називають вічною мандрівницею? (Відповіді дітей.)
·
Щоб змінилося на Землі, якби зникла вся вода? Чому? Яка сила змушує воду
рухатися? (Сонце.)
Немає коментарів:
Дописати коментар