пʼятницю, 10 березня 2023 р.

Аплікація з елементами малювання. Звук та буква [У]

 

ВЕРБА

Ще тільки зійшов сніг. Ледь пригріває сонце. А верба уже поспішає привітати світ із весною. Вона дарує пухнасті жовті котики. Це дерево зацвітає першим. Тому віддавна шанувалося на Україні. Верба росла біля кожного двору. З неї робили ночви, кошики, тини, сопілки. Вербною називається неділя за тиждень від Великодня. Освячена цього дня лоза дарувала силу, здоров’я. Верба є оберегом. Її використовували і на Зелені свята. (За В. Скуратівським)

Запитання

             Яке дерево зацвітає першим?

             Чому його шанують в Україні?

             Де використовують вербу в народному господарстві?

             Як верба використовується в церковній обрядовості?

 


 

Звук та буква [y]

— Роздивіться, діти, малюнки та визначте, куди ми сьогодні помандруємо. (Треба скласти перші звуки кожного слова.)

Лінійка, індик, сонце  — ЛІС.



— А вирушимо ми у подорож на казковому потязі, який їде і свистить: «У-у-у-у!» (Імітування звука.)

Звук [у] — голосний, оскільки повітря в роті не зустрічає перешкод, звук співається, тягнеться.

 


— Вийшли ми з вагону і побачили, що назустріч нам біжить маленький, сіренький, вухатий звір. Хто ж це? (Заєць)

— Яке слово допомогло вам визначити, що це саме він? (Вухатий)

— Чому ж кажуть «вухатий заєць»? (Бо в нього довгі вуха.)

— Зробіть звукову схему слова вуха.

 


— Скільки звуків у слові?

— Скільки голосних? Назвіть їх.

— Скільки приголосних? Назвіть.

— Дайте характеристику приголосним.

— Скільки в слові складів? Доведіть.

— Який склад наголошений? Промовте його.

— На якому місці розташований звук [у]? (Усередині слова)

— Увага! Прислухайтесь! Хто це голос подає? (Звучить запис кування зозулі.)



— Це кує зозуля. У народі кажуть, що зозуля роки людини, що її почує, рахує. Тож нам зозуля нарахувала багато років щасливого життя.

— А зозуля сиділа на величезному дубі. Чи є звук [у] у цьому слові? Де він знаходиться? А під дубом, подивіться, багато його маленьких синочків — жолудів.

 

Робота над виразністю вимови (за малюнками)

— Наслідуємо тварин і явища природи.

-           Як виє вовк?



(Довгий, протяжний звук.)

-           Як завиває завірюха (вітер)!

(діти зображують.)





-           Хто зображений на третьому малюнку?

( пугач.)



-           Так. Його легко відрізнити від сови за великими надбрів’ями. Якщо вовк виє, то пугач…

(. Ухає.)

-           Як він ухає? Чи можеш ти показати?

(Дитина показує.)

-           Порівнюємо, як ухає пугач і виє вовк. (У! У! У! — У-У-УУ!)




— Придивіться, діти, до дерева, на якому сидить пугач. Його гілка схожа на букву У.

• Розглядання букви на демонстраційних зразках.

Викладання букви з лічильних паличок, товстої нитки.

— На що ще схожа ця буква?

 

 

— Скажи, горобчику, чому
Ти так боїшся букви У?
— Тобі зізнаюся я, татку,—
Ця буква схожа на рогатку

 

 

Запропонуйте дитині придумати свої образи букви У, щоб горобчикові не було страшно. Можете намалювати їх.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Полетімо на ракеті

  - Доброго ранку, діти! Сьогодні незвичайний день, а справжній День космонавтики! Тож скоріше перетворюємося на космонавтів та шукаємо наш ...