Прогулянка:
Підведіть дитину до молодої тополі або до куща бузку.
(Важливо, щоб гілочки були достатньо низько, якнайближче до дітей.) Акуратно
схиливши гілочку, покажіть бруньки.
— Це крихітні колисочки, у яких поки що ховаються молоді
листочки. Сонечко голубить бруньки, промінець стукається в колисочку:
«Гей, листочку! Годі
спати, прокидайся! Весна прийшла, тепло принесла».
Почує листочок, визирне, а проміннячка бігають, спішать,
стукають то в одну колисочку, то в іншу. Як називаються колисочки листочків?
(Бруньки.)
На могутній тополі
Бруньки розкриваються поволі,
А з них, мов сини й дочки,
Вистрибують листочки.
Навколо озираються,
Зі світом радісно вітаються.
— Бруньки приємно пахнуть. Давайте вдихнемо їх аромат. Якщо
наступити на бруньки тополі, вони міцно приклеюються до підошви взуття. (Зірвіть
одну бруньку, розкрийте її, покажіть молодий листочок дитині.) А в березових
бруньках дуже багато корисних речовин, які виліковують людей від багатьох
недугів.
Дослід
Запропонуйте дитині кинути в трилітрову банку з водою
грудочку твердої землі. Спостерігати появу бульбашок. Звідки вони взялися?
Рослини, як і всі живі істоти, дихають повітрям. Воно необхідне їм для
розвитку. Якщо ґрунт твердий, повітря в ньому мало і кореням майже нічим
дихати. Треба рятувати рослину від загибелі: розпушити землю, тобто зробити
«сухий» полив. Висновок. Корені рослин не дихають під землею, бо там немає
повітря.
Трудова діяльність. Вихователь пропонує дітям
розпушити землю навколо дерев і кущиків дитячими грабельками.
Фізичні вправи: удосконалювати навички дітей
підкидати та ловити м’ячик двома руками.
Бесіда «Вплив природи на здоров’я людини»
Мета: поглибити знання дітей про корисні чинники для
здоров’я людини, їхній вплив на фізичний стан; розвивати логічне мислення;підтримувати
інтерес до здорового способу життя.
Зверніть увагу на
погоду.
Запитання до бесіди:
• Яка сьогодні погода?
• Як ми почуваємося у таку погоду?
• Чим корисне для нас сонечко?
• Яким повітрям необхідно дихати?
• Як допомагає нам вода?
Мовленнєва гра «Добери ім’я на заданий звук
Мета: вправляти дітей у називанні чоловічих та жіночих імен;
учити відрізняти перший звук у слові-імені; розвивати мислення, кмітливість.
Дидактичні ігри «Поясни чому»
Малята, спираючись на свої спостереження, пояснюють зміни в
природному довкіллі і будують підрядні речення.
- Снігу вже не залишилося, тому що він розтав.
- День став довшим, бо сонце раніше сходить і пізніше заходить.
- Повітря стало теплішим, тому що сонце піднялося вище і гріє дужче.
- Скрізь можна побачити комах, оскільки вони прокинулися від зимового сну.
- Усюди чується веселий щебет пташок, тому що вони радіють приходу весни.
- Дерева починають зеленіти, бо на них розпускаються листочки.
- Травичка найкраще проростає на пагорбах, тому що там найтепліше.
«Тваринний світ навесні»
Відповіді на запитання (добір слів-назв представників фауни)
- Які звірі нещодавно змінили хутро? (Білочка стала руденькою, зайчик — сірим.)
- Які тварини попрокидалися від сплячки? (Ведмідь, їжачок, борсук, байбак.)
- Які пташки повернулися з вирію? (Шпаки, жайворонки, ластівки, журавлі, лелеки, зозулі.)
- Які комахи з’явилися всюди? (Мухи, бджоли, метелики, бабки, різні жуки.)
Вправа «Право-ліво»
Немає коментарів:
Дописати коментар