понеділок, 15 травня 2023 р.

Моя сім’я, моя родина

 - Доброго ранку, діти! Сьогодні не звичайний день, а справжнє свято сім’ї!

- Що таке сім’я?  Це найдорожче, що є в людини, це наші рідні та близькі, що піклуються та допомагають один одному.

Хто ж складає сім’ю та що означає ця назва? Послухайте, як про це написано у вірші:

Сім’я

Зупинись, моя дитино,

І подумай-но хвилину:

Що таке для нас сім’я?

Слово, де живе сім «Я»?

Чи це мало, чи багато —

Брат, сестричка,

Мама й тато?

Ще й дідусь, бабуся рідна

Й ти, дитинонько привітна.

Уяви, що ти — зернина...

Колосок — твоя родина.

А якщо ти пташеня,

У гнізді твоя рідня.

Деревцем ростеш з землі —

Корінь твій завжди в сім’ї.

 - Але всі дуже часто називають два слова «сім’я» та «родина», а чи є між ними різниця? Про це ви дізнаєтесь більше, переглянувши відео:

Дітям про сім'ю та родину та д/гра «Назви лагідно»

https://www.youtube.com/watch?v=r3xDowGeNpQ

- Отже, в сім’ї та родині всі є рідними та приходяться кимось один одному. Спробуйте сказати, а ким ви доводитесь членам вашої родини:

Мовленнєва гра «Хто я?»

– Для мами ти … (дочка, син). 

   Для тата ти … (син, дочка).

 – Для бабусі ти … (онучка, онук). 

   Для дідуся ти … (онук, онучка).

 – Для тітки ти … (племінник, племінниця). 

   Для дядька ти … (племінниця, племінник).

 – Для доньки твоєї тітки ти … (двоюрідна сестра, двоюрідний брат).

 – Для сина твого дядька ти … (двоюрідний брат, двоюрідна сестра.).

- Добре! А чи помічали ви, що у розмові ми інколи не називаємо когось ім’ям, а замінюємо ім’я на інші відповідні слова «він», «вона», «воно», «вони»? Спробуйте розібратись, кого з членів сім’ї як можна назвати.

Вправа «Родина займенників»

https://learning.ua/mova/doshkilniata/rodyna-zaimennykiv

- Молодці! Розкажіть про свою родину: яка вона, скільки в ній людей, хто чим займається. А скласти більше речень у розповіді вам допоможуть картинки-схеми.

Складання речень про родину





 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Полетімо на ракеті

  - Доброго ранку, діти! Сьогодні незвичайний день, а справжній День космонавтики! Тож скоріше перетворюємося на космонавтів та шукаємо наш ...