- Доброго ранку, діти! Як зі сходинок складається будь-яка драбинка, так й зі слів складається речення. Слова об’єднуються, доповнюють одне одного та починають повідомляти нам про щось – це і є речення.
Кожне слово в реченні, як сходинка, має своє місце.
Порівняйте речення, яке вам подобається більше? Яке легше зрозуміти?
«Я налив молока маленькому кошеняті» і
«Молока маленькому налив я
кошеняті»
- Якщо слова в реченні переплутаються або загубляться, буде дуже складно його зрозуміти. Потренуйтеся доповнювати речення у наступній грі:
https://learning.ua/mova/doshkilniata/dopovniuiemo-rechennia-maliunkom
-Отже, кожне речення має нести певну думку. Спробуйте самостійно скласти кілька речень про цуценя. Зробіть ці речення повними та поширеними (ті що мають слова-описи та уточнення)
- Молодці! Діти, речення бувають різними, вони можуть повідомляти нам про все, що завгодно, а ще й можуть змінюватися від інтонації, тобто від того, як саме ви їх скажете. Перегляньте навчальне відео та дізнайтеся, якими можуть бути речення.
Відео «Розрізняємо види речень»
https://www.youtube.com/watch?v=XJ4M1WtiBtI
Вправа «Зміни речення»
- Спробуйте потренуватися та змінити наступні розповідні речення так, щоб
воно стало питальним (тобто таким, в якому щось запитують) чи окличним (в якому
інтонація підвищується, є захоплення).
1. В Марійки є маленьке цуценя.
2. Вона завжди піклується про нього.
3. Він полюбляє гратися з м’ячем.
- Добре впоралися! А наостанок розминайте пальчики та спробуймо разом
зліпити гарного веселого песика:
Пальчикова гімнастика
Ліплення «Песик»
Немає коментарів:
Дописати коментар