понеділок, 6 березня 2023 р.

Мрії, бажання, забаганки.

 Почніть зайняття з вправи-міркування. 

Задайте дитині питання, «Чи всі бажання повинні здійснюватись?»

Можете допомогти дитині, задавши навідні питання.



Гра-розминка «Хто про що мріє»

Сядьте в сімейному колі і поділіться один із одним своїми мріями.

На світі дуже багато людей, але деякі мрії у них схожі. Їх можна об’єднати в групи:

  • Люди, які мріють про майбутню професію.
  • Люди, які мріють про досягнення успіхів
  • Про поїздку, відвідування якось місця
  • Про якусь річ.

Запропонуйте дитині подумати, чи є у неї мрії, які відповідають цим групам?

 

Поясніть дитині, чим відрізняється мрія від бажання.

Зазвичай поняття мрії більш піднесене, за своєю суттю мрія – це щось недосяжне, а тому поняття «збулась мрія» можна вважати чимось майже неможливим, адже дане явище немов диво. Мрія здебільшого зумовлена нашою уявою і виникає без урахування справжніх можливостей.

Помріявши, людина рідко що небудь робить. Бажання ж примушує людину здійснювати свій намір. Бажання більш чітке, ніж мрія, воно пов’язане із незадоволеністю людини в чому небудь.

Мрія може ніколи не втілитися, на відміну від бажання, досягти якого можна – треба лише діяти.

 




Запропонуйте дитині подумати: як ви можете перетворити її мрію на бажання? Що для цього потрібно зробити? 

Вправа «Асоціації»

Запам’ятайте, неправильної відповіді для цих питань немає.

Запропонуйте дитині відповісти, що асоціюється в неї зі словом «мрія»

  • Якщо мрія — це споруда, то яка?
  • Якщо мрія — це колір, то який?
  • Якщо мрія — це музика, то яка?
  • Якщо мрія — це геометрична фігура, то яка?
  • Якщо мрія — це настрій, то який?

 

Фізхвилинка:

Чотири кроки я пройду (зробіть чотири кроки),

Чотири жабки я знайду (присядьте чотири рази).

Чотири рази потягнуся (підніміть руки вгору чотири рази)

Ще й веселенько усміхнуся (повороти).

А потім я часу не гаю Чотири рази пострибаю (стрибки).

 

Пограйте в мовленнєву гру «Якби»

Почніть фразу і запропонуйте дитині поміркувати:

  • Якби на землі зникли ґудзики,
  • якби в морі замість води з’явився шоколад,
  • якби діти стали дорослими за мить,
  • якби всі меблі стали їстівні
  • якби більше не було жодних казок

 

Прочитайте вірш Наталі Сиротич «Домашній слон»

Живе у моїй кімнаті папуга,

Є вже шиншила і свинка морська.

Якого потрібно ще мені друга?

Дуже я хочу купити слона.

Звісно, мама руками розводить:

-Хто ж слона у квартирі заводить?

Уже місяць вирішує тато:

-Де слона помістити у хаті?

І бабуся не може вгадати:

-Що смачненьке слону готувати?

А дідусь в Інтернеті читає:

-Все ж домашніх слонів не бу-ва-є..

От побачите - я не жартую:

Навесні диво-дім побудую!

Та такий величезний він буде,

Що помістяться слоники й люди.

В кожнім домі уже восени

Будуть жити домашні слони.

 

Запропонуйте дитині уявити, що вона особисто знає родину із вірша та розгорнути сюжет:

  • Розкажи, хто ким працює в цій родині, скільки в ній дітлахів та які в них улюблені заняття?
  • Як у родині міг би з’явитися слон? Який він був за розміром? Як би його доставили в квартиру?

Для цікавості можете уявити та намалювати ілюстрації до сюжету.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Поради на день (08.05)

  - Знайдіть зайву квітку в кожному рядочку: Дидактична гра "Весняні квіти. Де чия тінь?" https://www.youtube.com/watch?v=HTxfd8HL...