Доброго ранку, діти!
Проведіть із дитиною бесіду «Бажання»
- Хто виконує бажання?
- - Що потрібно для виконання бажань?
- -Наскільки сильними можуть бути бажання?
Запропонуйте дитині виконати завдання за зображенням і
навчитися розрізняти бажання та потреби. Свою відповідь дитина повинна
аргументувати.
Прочитайте казку:
Знайшла мишка велику галошу й думає: “Навіщо вона мені?”
Тільки-но зібралася йти – бачить: кріт іде.
– Це твоя галоша? – запитує мишку кріт, мружачись на сонці.
– Моя, – відповідає мишка.
– Віддай її мені!
– Якщо викопаєш мені нірку, тоді віддам, – погодилася хитра
мишка.
Узявся кріт до роботи, швидко під дубом нірку вирив та й
каже мишці:
– Готово, живи. А галошу я собі заберу.
Підхопив кріт галошу та й пішов далі. Йде та думає: “А
навіщо вона мені?” Тільки-но зібрався галошу у траву закинути – бачить: їжачиха
повзе.
– Це твоя галоша? – поцікавилася їжачиха.
– Звісно, моя, – відповідає кріт.
– Віддай її мені! – просить їжачиха.
– Принесеш мені десяток яблук, тоді віддам!
Притягла їжачиха на спині яблука, забрав їх кріт та й пішов.
А їжачиха дивиться на галошу й міркує: “А що ж я з нею
робитиму?”. Думала, думала – так нічого й не придумала. Тільки-но зібралася з
пересердя галошу голками поколоти – бачить: білка їй на зустріч по гілках
стрибає. Стрибнула білка на землю, запитує:
– Це твоя галоша?
– А чия ж іще? – відповідає їжачиха.
– Віддай її мені, якщо не шкода!
Знайшла білка найбільшу шишку та й принесла їжачисі.
– От добре! – каже їжачиха. – А тепер полущ мені горішків та
й забирай свою галошу!
Не стала білка сперечатися, швидко налущила горішків. Узяла
їх їжачиха, відповзла убік та й дивиться з-за куща: що ж білка з галошею
робитиме.
А руда білка спочатку заклеїла листочками дірочки в галоші.
Потім змайструвала з тонкої гілочки коромисло, а з великих жолудів – відра та й
пострибала до річки.
Наповнила білка галошу водою і стала купати у цій ванні своє
пухнасте білченя.
Білченя фуркає, виривається, хлюпочеться, а бризки навсібіч
летять та й виблискують на сонечку.
Прибігла тут мишка й каже:
– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі свою нірку подарую!
Пришкандибав сліпий кріт та й просить:
– Віддай мені, білочка, галошу, а я тобі десяток яблук
подарую!
Виповзла з-під куща їжачиха і мало не плаче:
– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі багато-багато горішків
подарую!
Послухала їх білка й каже:
– Нічого я від вас не візьму. А галоші мені анітрішки не
шкода. Приводьте своїх малюків та й купайте на здоров’я!
Соромно стало мишці, кроту й їжачисі перед доброю білкою. І
якби могли вони від сорому почервоніти, то обов’язково б почервоніли!
Запитання за змістом:
-Бажання кого з персонажів можна назвати забаганками?
-Хто з героїв визначив для себе бажання-мету?
-Чого хотіла білочка?
-Що було б, якби білочка не побачила калоші?
-Як би вона досягла своєї мети?
-Чи достатньо мати бажання, щоб воно здійснилося?
-Як білочка планувала здійснити своє бажання – покупати
більченя?
Мовленнєва гра «Велике бажання»
-
Я хочу, щоб у мене було багато…
-
Я хочу, щоб мені подарували…
-
Я хочу завжди мати…
-
Я мрію стати…
-
Я дуже хочу навчитися…
-
Я обов’язково буду…
Запропонуйте дитині скласти розповідь про власну мрію за
планом:
- . Моя мрія.
- . Що я можу для цього зробити?
- . Мої почуття, які я можу відчути коли мрія здійсниться.
Наприклад:
Моя мрія – побачити якможна більше міст нашої неймовірної
країни. Я хотіла б вирушити в подорож найбільшими містами України, відвідати
заповідники, побачити гарні краєвиди.
Щоб здійснити мою мрію, я повинна прокласти маршрут, яким
хочу подорожувати, знайти карти і відмітити найгарніші місця. Також мені потрібно
знайти транспорт, наприклад, обрати потяг і придбати квиток.
Я вважаю, що буду в захваті від мандрівки, бо дуже люблю
нашу країну. І попереду в мене ще велика кількість краєвидів, які я можу
побачити.
Або:
Я мрію про велику ляльку-пупса. Ця лялька дуже гарна, в неї
відкриваються та закриваються очі. Вона має чудове рожеве вбрання. Також в
комплекті із лялькою я можу отримати пустушку та змінні чепчики.
Щоб отримати цю ляльку я повинна цілий тиждень слідкувати за
порядком у власному іграшковому куточку, постійно стежити, щоб мої речі були
акуратно складені і не було безладу.
Коли я отримаю цю ляльку я буду дуже рада, бо зможу гратися
нею із своїми подружками.
Запропонуйте дитині згадати план, за яким вона буде складати
свою розповідь. Після цього запропонуйте
озвучити її.
Немає коментарів:
Дописати коментар