вівторок, 14 березня 2023 р.

Вчимось досягати бажань!

 Доброго ранку, діти!

 

Проведіть із дитиною бесіду «Бажання»
- Хто виконує бажання?

-         - Що потрібно для виконання бажань?

-          -Наскільки сильними можуть бути бажання?

Запропонуйте дитині виконати завдання за зображенням і навчитися розрізняти бажання та потреби. Свою відповідь дитина повинна аргументувати.



Прочитайте казку:



Знайшла мишка велику галошу й думає: “Навіщо вона мені?” Тільки-но зібралася йти – бачить: кріт іде.

– Це твоя галоша? – запитує мишку кріт, мружачись на сонці.

– Моя, – відповідає мишка.

– Віддай її мені!

– Якщо викопаєш мені нірку, тоді віддам, – погодилася хитра мишка.

Узявся кріт до роботи, швидко під дубом нірку вирив та й каже мишці:

– Готово, живи. А галошу я собі заберу.

Підхопив кріт галошу та й пішов далі. Йде та думає: “А навіщо вона мені?” Тільки-но зібрався галошу у траву закинути – бачить: їжачиха повзе.

– Це твоя галоша? – поцікавилася їжачиха.

– Звісно, моя, – відповідає кріт.

– Віддай її мені! – просить їжачиха.

– Принесеш мені десяток яблук, тоді віддам!

Притягла їжачиха на спині яблука, забрав їх кріт та й пішов.

А їжачиха дивиться на галошу й міркує: “А що ж я з нею робитиму?”. Думала, думала – так нічого й не придумала. Тільки-но зібралася з пересердя галошу голками поколоти – бачить: білка їй на зустріч по гілках стрибає. Стрибнула білка на землю, запитує:

– Це твоя галоша?

– А чия ж іще? – відповідає їжачиха.

– Віддай її мені, якщо не шкода!

– Зірви мені найбільшу шишку – тоді віддам.

Знайшла білка найбільшу шишку та й принесла їжачисі.

– От добре! – каже їжачиха. – А тепер полущ мені горішків та й забирай свою галошу!

Не стала білка сперечатися, швидко налущила горішків. Узяла їх їжачиха, відповзла убік та й дивиться з-за куща: що ж білка з галошею робитиме.

А руда білка спочатку заклеїла листочками дірочки в галоші. Потім змайструвала з тонкої гілочки коромисло, а з великих жолудів – відра та й пострибала до річки.

Наповнила білка галошу водою і стала купати у цій ванні своє пухнасте білченя.

Білченя фуркає, виривається, хлюпочеться, а бризки навсібіч летять та й виблискують на сонечку.

Прибігла тут мишка й каже:

– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі свою нірку подарую!

Пришкандибав сліпий кріт та й просить:

– Віддай мені, білочка, галошу, а я тобі десяток яблук подарую!

Виповзла з-під куща їжачиха і мало не плаче:

– Віддай мені, білка, галошу, а я тобі багато-багато горішків подарую!

Послухала їх білка й каже:

– Нічого я від вас не візьму. А галоші мені анітрішки не шкода. Приводьте своїх малюків та й купайте на здоров’я!

Соромно стало мишці, кроту й їжачисі перед доброю білкою. І якби могли вони від сорому почервоніти, то обов’язково б почервоніли!

Запитання за змістом:

-Бажання кого з персонажів можна назвати забаганками?

-Хто з героїв визначив для себе бажання-мету?

-Чого хотіла білочка?

-Що було б, якби білочка не побачила калоші?

-Як би вона досягла своєї мети?

-Чи достатньо мати бажання, щоб воно здійснилося?

-Як білочка планувала здійснити своє бажання – покупати більченя?

 


Мовленнєва гра «Велике бажання»

-          Я хочу, щоб у мене було багато…

-          Я хочу, щоб мені подарували…

-          Я хочу завжди мати…

-          Я мрію стати…

-          Я дуже хочу навчитися…

-          Я обов’язково буду…

 

Запропонуйте дитині скласти розповідь про власну мрію за планом:

  1. .       Моя мрія.
  2. .       Що я можу для цього зробити?
  3. .       Мої почуття, які я можу відчути коли мрія здійсниться.

Наприклад:

Моя мрія – побачити якможна більше міст нашої неймовірної країни. Я хотіла б вирушити в подорож найбільшими містами України, відвідати заповідники, побачити гарні краєвиди.

Щоб здійснити мою мрію, я повинна прокласти маршрут, яким хочу подорожувати, знайти карти і відмітити найгарніші місця. Також мені потрібно знайти транспорт, наприклад, обрати потяг і придбати квиток.

Я вважаю, що буду в захваті від мандрівки, бо дуже люблю нашу країну. І попереду в мене ще велика кількість краєвидів, які я можу побачити.

Або:

Я мрію про велику ляльку-пупса. Ця лялька дуже гарна, в неї відкриваються та закриваються очі. Вона має чудове рожеве вбрання. Також в комплекті із лялькою я можу отримати пустушку та змінні чепчики.

Щоб отримати цю ляльку я повинна цілий тиждень слідкувати за порядком у власному іграшковому куточку, постійно стежити, щоб мої речі були акуратно складені і не було безладу.

Коли я отримаю цю ляльку я буду дуже рада, бо зможу гратися нею із своїми подружками.

Запропонуйте дитині згадати план, за яким вона буде складати свою розповідь.  Після цього запропонуйте озвучити її.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Полетімо на ракеті

  - Доброго ранку, діти! Сьогодні незвичайний день, а справжній День космонавтики! Тож скоріше перетворюємося на космонавтів та шукаємо наш ...