Ігрова
ситуація:
Спробуйте
привітатися із дитиною у різних способах: як два котики, як солдат та генерал,
як президент та громадянин, як два товариші, як матуся та дитина
Давним-давно,
коли наші предки тільки-тільки, в прямому сенсі, вставали на ноги, з'явилися
перші вітання. Одного разу похмурий кудлатий австралопітек, замучений природним
відбором, озираючи околиці, випадково виявив поруч свого родича і видав
невимовний звук.
Родич,
почувши цей вигук, був приємно здивований, що помітили його кошлату персону, і
теж щось прогарчав у відповідь. І обидва, начебто, залишилися задоволені.
З тих пір і
до цього часу вітання - це невід'ємна частина спілкування. А точніше його
обов'язковий зачин. У тлумачному словнику «привіт» позначає звернене до
кого-небудь добре побажання, вираз співчуття, солідарності. «Здрастуй (ті)»
використовується в українській мові як привітальна фраза при зустрічі - це жест
поваги до людини. Буквальне значення слова дуже позитивне - «здоров'я
(здоров'я) бажаю».
Прослухайте
казку «Навіщо люди вітаються»
Обговоріть з
дитиною:
- -
Навіщо
люди вітаються?
- -
Які
вітальні слова вам відомі?
- -
Можливо,
ви знаєте як можна привітатися різними мовами?
чи можуть домовлятися між собою тварини – нехай дитина наведе приклади.
Краще тварини
домовляються у казках- запропонуйте розглянути пам’ятник героям одного
мультфільму. (Пам’ятник бременським музикам, м. Бремен, Німеччина, автор Г.
Маркс)
- Про що хотів розповісти нам автор цієї роботи?
- Що допомогло героям домовлятися? (музика)
- Яку мрію мали герої казки і чи вдалося її здійснити? (стати музикантами і подорожувати світом)
- Які художні матеріали для створення скульптури ви знаєте? (бронза)
- А з яких м’яких матеріалів можна ліпити різні фігури?
- Де автор розмістив найбільшого, а де найменшого персонажа?
- Яку дитячу іграшку нагадує вам ця скульптура? (піраміда)
- Згадайте, які ще казки про дружбу ви знаєте?
Запропонуйте дітям уважно послухати п’єсу Д. Кабалевського «Клоуни»
Попередньо
зауважте, що музика – особлива мова, зрозуміла всім людям, які хочуть слухати
ці звуки. Якщо бути уважним, відкрити серце назустріч музиці, то можна відчути,
про що вона розповідає. Попросіть дітей висловити свої почуття і думки. А потім
нехай діти, слухаючи музику, відтворять свої відчуття в малюнку.
Немає коментарів:
Дописати коментар