понеділок, 27 лютого 2023 р.

Дослідна лабораторія

 - Доброго ранку, діти! Люди з давніх-давен намагалися якнайбільше дізнатися про навколишній  світ, бажання пізнати щось нове й досі існує в кожного з нас. Щось ми пізнаємо за допомогою своїх органів чуття, а для того, щоб дізнатися про те, ми не можемо побачити чи почути, люди розробляють різноманітні пристрої.

- Чи знаєте ви, як називають людей, що завжди намагаються пізнати щось нове, дослідити щось?

- Правильно, це – дослідники.  Дослідниками можуть бути не тільки дорослі, адже вам, діти, також дуже цікавого дізнатися щось нове, вірно? Погляньте, ось такого юного дослідника зобразив на своїй картині художник В. Леонович.

Розгляд картини В. Леоновича «Юний дослідник»

- Чому, на вашу думку, картина має таку назву?

- Що досліджує хлопчик?

- Що за предмет в нього в руках та для чого він йому?

- Так, діти, хлопчик тримає в руках такий прилад як лупу. Лупа – це простий збільшувальний прилад, що приносить людям велику користь. Як ви гадаєте, людям яких професій в їх роботі може знадобитися лупа? (годинникарям, майстрам, що працюють з маленькими механізмами, ювелірам тощо)

- А які ще прилади для дослідження ви знаєте? (мікроскоп, телескоп, лабораторне обладнання)

- Молодці! Все це потрібно людям, щоб дізнатися якнайбільше про різні живі та неживі об’єкти нашого оточення. Адже кожна тварина, пташка, рослина, природні явища та предмети мають свої властивості та особливості. Спробуйте вгадати про який предмет йде мова за його властивістю у грі.

Дидактична гра «Властивості предметів»

https://learning.ua/mova/doshkilniata/vybyraiemo-predmet-za-oznakoiu

- Правильно, діти, все має свої властивості й особливості, а  інколи вони навіть можуть бути зовсім протилежними або змінюватися в залежності від ситуації! Спробуйте правильно визначити, яка ознака підходить у наступній грі:

Дидактична гра «Протилежні ознаки»

https://learning.ua/mova/doshkilniata/protylezhni-oznaky

- Ви швидко впорались! Дослідники в усьому світі діляться з іншими людьми своїми знаннями, спостереженнями та відкриттями. Вони залюбки допомагають іншим навчитися та пізнати те, що вони дізналися самі. Але треба пам’ятати: розказувати іншим, як правильно робити те чи інше діло, треба тільки, якщо ти дійсно його добре знаєш та тебе про це попрохали, щоб не вийшло так, як у вірші!

Вірш Г. Бойка «Консультант»

Весною біля школи

Усім знайшлося діло:

Гуртом ямки копали

І деревця садили.

Один Мишко тинявся

І потирав долоні, —

Він був за консультанта

У нашому загоні.

До кожного підходив,

Повчав нас без упину:

— На дно насипте гною,

А зверху — вогку глину!

Та корінь засипайте

Мерщій, Катюшо й Людо,

Бо яблунька засохне

І яблук тут не буде.

— Авжеж, не буде яблук, —

Промовила Катюша, —

Бо це, як хочеш знати,

Не яблунька, а груша!

- Чи сподобався вам вірш?

-  В чому була помилка Мишка?

- Також все неодмінно треба перевіряти, щоб знати, чи дійсно те, що розказали, так і є. Пропоную вам вдома разом з батьками спробувати провести незвичайний дослід-малювання та перевірити особливості таких речовин як сода та оцет.

Дослід «Шипуче малювання»

Шановні батьки, допоможіть дитині провести дослідження та обговоріть з нею те, що вона побачила й зробила!

https://www.youtube.com/watch?v=D96GE0w4vbc

Немає коментарів:

Дописати коментар

Полетімо на ракеті

  - Доброго ранку, діти! Сьогодні незвичайний день, а справжній День космонавтики! Тож скоріше перетворюємося на космонавтів та шукаємо наш ...