- Доброго ранку, діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що у кожної людини у світі є свої права. Права дорослих людей записані в такому документі як Конституція нашої країни, а права дітей – в Конвенції про права дитини. Ніхто не може порушувати ваші права, тому так важливо їх знати та пам'ятати! Тож сьогодні, діти, я пропоную вам познайомитися з відеофрагментом і дізнатися, які ж саме права ви маєте.
Відеофрагмент «Права дитини»
https://www.youtube.com/watch?v=q4ErYjNBR9E
- Ось, діти, тепер ви знаєте, які права має кожна дитина. Й зараз, щоб
краще запам’ятати деякі з них, ми пограємо в ігри.
В наступній грі ми з вами закріпимо право людини на житло, допомагаючи
будівельнику побудувати будинок з різних звуків.
Гра «Будуємо звукові будиночки»
https://learning.ua/mova/doshkilniata/rozpiznaiemo-pryholosni-zvuky
-Молодці, ви дуже добре впоралися! Наступне право є дуже важливим – право на ім’я.
Ми маєм право на ім'я,
І ти, і ми, і ви, і я,
У кожного воно своє,
До того ж зміст у нього є.
- Діти, чи подобаються вам ваші імена? Як вас
називають батьки? А друзі? А спробуйте промовити своє ім'я та почути, з яких
звуків воно складається. Зараз ми разом з вами зробимо звуковий аналіз слова
різних імен. А самі ви можете й зробити схему свого власного імені.
Звуковий аналіз «Такі різні імена»
-Діти, згадайте, як схематично ми позначаємо звуки, роздивившись картинку.
-Червоним колом позначають голосні звуки, однією рискою – тверді приголосні, а двома – м’які приголосні. Добре промовляйте ім’я й спробуйте скласти схему до нього, наприклад:
Павло - …
Артем - …
Денис -…
Діана - ….
Дарина - …
Олена -…
-Добре! Діти,
головне, що ви повинні запам’ятати: що ніхто не
має права порушувати ваші права. Але на жаль, іноді таке трапляється,
навіть в казках. Спробуйте розібратися в яких казках і які саме права героїв було порушено!
Дидактична гра «Які права порушено в казках»
https://www.youtube.com/watch?v=KLWEHbaASso
-Так, для того, щоб
розуміти, чи порушив хтось ваші права, їх треба добре знати, тому пропоную ще
раз перевірити ваші знання у наступній грі.
Мовленнєва гра «Існує
таке право чи ні?» (якщо відповідь
«так» - плескайте в долоні, а якщо – «ні» - тупотіть ніжками)
1. Усі діти мають
право на любов і піклування.
2. Кожна дитина має
право їсти тільки гамбургери.
3. Усі діти рівні у
своїх правах.
4. Усі діти мають
право на відпочинок і дозвілля.
5. Жодна дитина не
має прибирати свою кімнату.
6. Усі діти мають
право на освіту.
7. Кожна дитина має
право одержувати сніданок у ліжко.
8. Усі діти мають
право на медичну допомогу.
- Молодці, не заплуталися, і я впевнена, що ви тепер добре
запам’ятали, які права ви маєте!
Немає коментарів:
Дописати коментар