середу, 21 грудня 2022 р.

Моє і наше

 - Доброго ранку, діти! Сьогодні пропоную розпочати з міркування: чому ми кажемо «моя Україна»? Що дає кожному з нас право сказати, що така велика Україна «моя»? Що значить, коли людина називає щось своїм?

-Так, діти, кожен українець називає свою країну своєю, бо народився, виріс, живе тут, в Україні все найрідніше для нас. Вона «наша», бо це наша Батьківщина. А ще ми можемо говорити «моє місто/село», «мій рідний край». А що більше – країна чи місто? Частина світу чи країна? Спробуйте розібратися з величиною цих понять в наступній вправі.

Вправа «Розклади кола»

-Діти, а зараз я пропоную вам невеличку логічну вправу, для якої потрібні будуть кола різної величини – від меншого до більшого. Покладіть їх перед собою, уважно розгляньте й подумайте, яким колом можна позначити свою родину, своє місто чи село, Україну, Європу. Далі розкладіть кола так, щоб стало зрозуміло, як вони співвідносяться: я в родині, родина в місті, місто в країні й т.п.

Для прикладу:



-Молодці! Діти, ви вже багато дізналися про нашу країну, тож пропоную спробувати якомога більше різних слів, що асоціюються у вас з Україною. Ваші слова ніби один за одним будуть переплітатися між собою, як квіти в одному з українських символів – віночку.

Мовленнєва вправа «Плетемо вінок»


Цю вправу також можна виконати, зобразивши слова на намальованих квіточках чи стрічечках.

Шановні батьки, спонукайте та допоможіть дитині назвати якомога більше слів про Україну з різних тематик: національні та народні символи, птахи, тварини, міста, одяг, слова-прикметники та інші.

-Діти, ви вже знаєте, що Україна має достатньо велику територію та багато міст. Розгляньте уважно зображені цікаві памятки. Які з них ви б хотіли побачити? Яка памятка є у твоєму рідному місті?

-Послухайте фрагменти віршів Ю. Шкрумелюка, поділіться своїми враженнями. Чи сподобались вам вірш? Про що йдеться в ньому? За бажанням розучіть вірш.

Вірші Ю. Шкрумелюка

Я ДИТИНА УКРАЇНСЬКА

 Я дитина українська,

Вкраїнського роду,

Українці — то є назва

Славного народу.

Україна — то край славний,

Аж по Чорне море,

Україна — то лан пишний,

І степи, і гори.

 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Полетімо на ракеті

  - Доброго ранку, діти! Сьогодні незвичайний день, а справжній День космонавтики! Тож скоріше перетворюємося на космонавтів та шукаємо наш ...