середа, 30 листопада 2022 р.

 Ми такі різні

-Доброго ранку, діти! У нашому великому світі, на різних материках та в різних його частинах, мешкає багато людей. І всі вони також дуже різні між собою, хоч й багато в чому схожі. Як ви гадаєте, чим схожі всі люди? А чим відрізняються?

Подивіться уважно на картинку, які всі діти різні, при чому вони відрізняються не тільки зовнішністю, а й вподобаннями та смаками. Спробуйте поміркувати, де можуть проживати ці діти? А хто з них чим полюбляє займатися?

-Так, діти, звісно всі люди схожі певною будовою тіла. Згадайте, які органи та частини тіла ви знаєте? Які органи допомагають нам пізнавати наш світ? Перевірте свої знання за допомогою наступної цікавої гри.

Дидактична гра «П’ять відчуттів»

https://www.youtube.com/watch?v=f_4hGMxxEIs

-Молодці! Діти, ви звісно вже знаєте, що все в людському тілі взаємопов’язане та грає важливу роль. Кожний орган та частина нашого тіла кожну хвилину виконує свої справи: ноги – ходять, руки - щось тримають, беруть, рухають, очі – дивляться й т.д. Неодмінно люди повинні піклуватися та слідкувати за тим, щоб їх тіло було здоровим. Зараз я пропоную вам перевірити та дізнатися про значення та необхідність деяких частин тіла за допомогою невеличких дослідів.

(Шановні батьки, допоможіть, будь ласка, дитині у виконанні цих дослідів, підведіть її до розуміння важливості кожного органу)

Дослід 1. Навіщо нам вушка?

Мета: продемонструвати значення слуху.

Запропонувати дітям на хвилинку щільно затулити долонями вуха. Потім розповісти про свої відчуття.

Послухати почергово тиху та голосну мову, тиху та голосну музику, скрегіт двох металевих пластинок та звук сопілки. Назвати їх та розповісти про свої відчуття.

Дослід 2. Наше дихання.

Мета: продемонструвати дихальний акт.

Запропонувати дітям затулити руками носа і закрити рота, порахувати про себе до десяти.

- Що ви відчули з закритим носом і ротом? (Бажання швидше вдихнути повітря)

З цією ж метою сантиметром виміряти об'єм грудної клітини дитини під час вдиху та видиху. Роздати дітям повітряні кульки і після глибокого вдиху видихати повітря в кульки, завважуючи, скільки повітря в кульці.

Дослід 3. Робота шлункового тракту. Травлення.

Мета: допомогти зрозуміти, що відбувається у шлунку з їжею.

Матеріал: скибки хліба, м'ясорубка, склянка води, тарілка.

Запропонуйте дітям пригадати, навіщо людина їсть та значення язика і зубів. 

- Куди потрапляє їжа після рота? (У шлунок.) Що відбувається із їжею у шлунку?

У м'ясорубку покласти скибку хліба - це рот. Прокручуємо шматки хліба - це робота зубів. Їжа потрапила у тарілку - це шлунок. У тарілку додаємо воду - це шлунковий сік, який знаходиться у шлунку і допомагає переварити їжу.

-Отже, діти, ми маємо дотримуватися здорового способу життя та допомагати своєму тілу бути здоровим. Але, на жаль, інколи трапляються хвороби, травми, непередбачувані ситуації, що впливають на наше здоров’я. Згадайте, як ви почуваєте себе, коли хворієте? Який в вас настрій? Хто допомагає вам вилікуватися?

-Так, всім нам хочеться бути здоровими, але з різних причин, деякі люди мають обмеження в здатності рухатися, говорити, бачити чи чути.

 
Їм потребується багато сили, щоб пристосуватися до життя, з урахуванням їх особливостей. Поміркуйте, чим здорові люди можуть допомогти людям з обмеженими можливостями?

-Роздивіться уважно наступну картинку, чи бачили ви колись такі знаки? Де саме? Що вони позначають?


Правильно, найчастіше ми можемо побачити такі знаки в громадських місцях. Для людей з особливими потребами розроблені спеціальні умови, що полегшують їм взаємодію та пересування. Щоб такі місця було легше знайти, їх й позначають такими знаками. Діти, як ви гадаєте, як треба поводити себе, якщо поруч з вами знаходиться людина з особливими потребами?

-Отже, діти, здоров’я нашого тіла – це головна умова повноцінного життя та пізнання світу, тож обов’язково дотримуйтесь порад здорового способу життя та піклуйтеся про свій організм!

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Поради на день (17.05)

  "Гарний настрій завжди майте... " https://www.youtube.com/watch?v=cmrhSzIBVGo - Розкажи, коли… - З’єднай емоції: Фізкультхвили...