Такі різні звуки
-Доброго ранку, діти! Вивчаючи нашу тему «Етикет» ми з вами згадали багато
ввічливих слів, а деякі - дізналися та запам’ятали. Наша розмова буде
складатися з багатьох різних слів, добре якщо вони будуть чемні, лагідні та
правильно підібрані.
-Згадайте, а з чого ж складаються самі слова? Правильно, зі звуків або
літер (якщо ми це слово бачимо в книжці або пишемо).Чи пам’ятаєте ви,
які бувають звуки? Давайте трошки повторимо!
Гра «Відгадай, що звучить» (немовні звуки)
https://www.youtube.com/watch?v=qg3XW_4jhno
-Так, ви згадали, що звуки можуть бути різними – немовними і мовними, тобто такими, що промовляються людиною. Звуки ми чуємо і говоримо, а що тоді зображено на картинці?
- Звісно, ось це вже літери, ми їх бачимо та можемо написати. Саме цим вони відрізняються від звуків.
-А зараз давайте
перевіримо, які мовні звуки ми з вами знаємо й чи справді їх багато!
Мовленнєва гра «Продовжуй ряд»
Потрібно визначити,
на який звук закінчується попереднє слово і придумати своє, що буде починатися
з цього звуку.
Наприклад, перше
слово – СОВА, далі придумаємо слово на звук А – АбрикоС- далі слово на С і т.д.
https://www.youtube.com/watch?v=iAyO1UmVTs0
-Добре! Отже, голосні звуки ми можемо проспівати, їх вимовляють тільки
голосом, а ось для того, щоб вимовити приголосні звуки, нам потрібно залучити і
язик, й губи, зуби, піднебіння. У наступній вправі вам зустрінуться саме такі
звуки, спробуйте визначити, який звук найчастіше зустрічається в скоромовці.
Який приголосний звук
найчастіше промовляємо?
Заболіло горло в горили –
Бо горила багато
говорила. (Г)
Черепаха чаплю
вечором
Пригощала чаєм з печивом. (Ч)
Миші в шафі шаруділи
Шість шарфів
шерстяних з`їли. (Ш)
Мила митися не вміла.
Мила мило з рук не змила. (М)
(Автор скоромовки –
логопед Кольцова Чугунова Людмила Юрiївна)
-Діти, повторіть
скоромовку про сову кілька раз, а для того, щоб краще запам’яталося, давайте ще
й зліпимо нашу сову!
Пальчикова гімнастика
з горішком
Ми долоньки розітремо
(потираємо долоньки одну об одну)
І гніздечко з рук зів’ємо
(складаємо разом долоньки ніби гніздечко)
Пташка у гніздечко покладе
яєчко. (кладемо в «гніздечко» горішок)
Яєчко, яєчко, (катаємо
горішок)
котись по гніздечку.
Котись не губися,
гляди - не розбийся.
Ліплення «Сова»
Матеріали: пластилін, дощечка, стека.
Немає коментарів:
Дописати коментар